onsdag, september 17, 2008

Kalle Emil Andersson

Vi kom att prata om Mörbyligan i lunchrummet häromdagen. En kollega till mig förväxlade ofta just Mörbyligan med Nationalteatern. Kom då på att det var längesedan jag spelade nåt med Mörbyligan för mina musiktörstande öron. Finns inte så mycket att tillgå med bandet på tuben men jag hittade den här som jag gillar. Den här ligan är en jäkligt skön liga och om jag inte missminner mig så sitter Charlie Bullit på en klassisk vinyl med det här bandet. En vinyl som vi konsumerat några gånger under våra musikvällar tillsammans med kraftig ölkonsumtion.

Känner ni inte sedan tidigare till den här ligan så anser jag att det är dags att bekanta sig nu. Gillar du progg så gillar du det här!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Ah, Mörbyligan :) Inte ofta man hör talas om dom nuförtiden. Bra Jansson!

    Vinylen tillhör i ärlighetens namn farsgubben men då det är jag som står för vinylspelaren så känns det lite som min. En sån där musikkväll borde det väl förresten vara dags för snart?

    SvaraRadera
  2. Jodu, Karlsson.
    Men som hårt arbetande småbarnsfar finns det tyvärr inte så mycket utrymme för spontana musikkvällar. Du måste meddela mig i god tid innan. Några månader cirkus...

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.