måndag, oktober 06, 2008

Pappaledig

Idag är det måndag och min första dag som pappaledig. Är det inte underbart? Kommer att vara pappaledig på måndagar och tisdagar framöver och alltså bara jobba tre dagar i veckan. Det här kommer innebära en väldig skillnad när det gäller tiden tillsammans med min dotter och sambo. Hela fyra lediga dagar i en följd och mycket tid tillsammans med familjen.

Har varit lite jobbigt på slutet och jag har känt att jag har missat väldigt mycket. Eftersom att jag normalt åker till jobbet innan Stina har vaknat och sällan kommer hem före 18, så har vi haft ungefär 2 timmar per dygn tillsammans. Det är alldeles för lite. Detta leder i sin tur också till att man inte vill göra något alls på helgerna för att inte förspilla någon ledig tid på onödigheter. Men nu! Nu ska det bli ändring. Två extra lediga dagar! Nu finns tiden. Vill vara med när min dotter växer upp!

Tänk också att det finns fäder som INTE utnyttjar denna möjlighet? Obegripligt.

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. Fan vad skönt! happy for you!

    SvaraRadera
  2. svar på din kommentar: Nej, jag tänker inte jobba kvar. jag pallar inge mer. jobbat där i över ett år nu. ont-i-magen-klump-i-halsen varje dag för det där jobbets skull.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.