söndag, juni 07, 2009

Helgen i några punkter

Helgerna far förbi. Jag sammanfattar den gångna med några punkter och reaktioner.
  • Åkte till ett köpcentrum några mil söderut i lördags för några nödvändiga inköp. Det var alldeles för mycket folk att trängas med för min smak och jag förundrades över hur Systembolaget kan vara så jävla dumma att de håller stängt en sådan dag, bara för att den är röd.
  • Gick på kvällen till det Östra Stadsberget i Söderhamn för att se Sverige-Danmark på stadens största storbildsskärm. Många skrålande människor och en sittplats på golvet för egen del. Funkade bra tycker jag, men varför slog inte Zlatan straffen och varför försökte Mikael Nilsson sig på en klackrensning? Kan vi glömma VM nu?
  • Hamnade senare samma lördagskväll på lokal, för ovanlighetens skull. Det var trevligt och jag var vid ett tillfälle framme vid den lilla scenen och uttryckte mina sympatier till det lokala coverbandet som rev av "Tusen Dagar Härifrån" med Perssons Pack.
  • Tog mina penslar och målade några drag här hemma idag, innan jag gick ut i trädgården och rensade lite ogräs. Därefter bänkade jag mig med en skål ostbågar och följde finalen i Roland Garros. Det gick, som väntat, inte att besegra Roger Federer. Men Söderling ska inte skämmas för det. Han hade ju redan överträffat sig själv. Nu fortsätter han på den inslagna vägen, tror jag.
Mellan dessa punkter har jag som vanligt varit pappa, ätit en del mat, tittat på annan tv och sovit lite. Det var den helgen.
***
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.