tisdag, mars 09, 2010

För konstfruset -65

Medan andra ägnar sig åt slutspelsbandy ägnar jag mig åt att ropa in små guldkorn på Tradera. Det här vykortet har jag letat efter en tid och igår fick jag hem det i min brevlåda. Laguppställningen på baksidan bjuder på en hel hög med bandylegender. En underbar lite tingest som nu är tänkt att hamna i en ram och hängas på en vägg någonstans i huset. 1965 spelade vi SM-final men förlorade den gången, mot Örebro med siffrorna 2-5. "Dallas" Sedwall hade lämnat för Falun, men återkom redan säsongen efter. Broberg samlade pengar till en konstfrusen arena på Hällåsen och vykorten var väl en del i det.

vykortbaksida
vykort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.