tisdag, juni 05, 2012

17 pinnar muck

Ibland känns det skönt med en nedräkning när något man sett fram emot länge inte längre är så långt borta. Ibland känns det jobbigt. Just nu känns det både skönt och jobbigt. Men att föra en nedräkning tar mig tillbaka till barndomen. Som en julkalender ungefär. Och jag tänkte att eftersom att både nedräkning och sommarlov kändes som en halv evighet när jag var en liten spoling så kanske nedräkningen, som känns som en evighet, kan bidra till att även årets semester känns som en halv evighet.

Jag är skeptisk men försiktigt hoppfull. Det är märkligt det här med tid. När jag snörar på mig mina gamla Asics och tar en springtur så känns 20 minuter som en halv evighet. När jag snoozar på morgonen så känns 20 minuter som ett ögonblink. Eller ögonblick, kanske det heter.

2 kommentarer:

  1. Puss min lilla evighetskärlek <3

    SvaraRadera
  2. Jag tror att Lollo är full med kärlek för dig tjenare.

    Grymt

    ;-)

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.