fredag, januari 22, 2010

Testkört skenorna

Jag är helt ledig idag. Jobb imorgon är anledningen till det. Så jag bestämde mig för att göra något jag inte gjort på många år. Damma av bandyrören och knacka lite bandystraffar på Arena Hällåsen. Oron över onda fötter var stor. Men det klarade jag mig bra ifrån. Skenorna hade samlat på sig en del rost under åren de varit instängda i skridskoskydden. Det blev bruna spår i isen efter mig inledningsvis.

Det gick förhållandevis bra. Några kanoner i nättaket och ett helt gäng med kanoner som missade målet helt och hållet. Precis som väntat. Det är bra som gnällig supporter att ibland friska upp minnet av hur svårt det faktiskt är att behärska den här sporten. Nästa gång tror jag att jag ska damma av de riktigt gamla bandyrören som ligger och skräpar någonstans. De på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.