söndag, november 04, 2007

Bandyrör

Under den gångna helgen när undertecknad var i Ljusdal och levde rövare på huvudläktar´n så gick min kära sambo på samlarmässa.

Väl där hittade hon en pryl som genast förde hennes tankar till hennes bandyälskande sämre hälft, jag alltså.
Ett par klassiska bandyrör.


Ett par av SM Modell. Kan inte vara välanvända för de är i mycket gott skick.
Någon som har en aning om ungefär vilken årsmodell det kan röra sig om här?
Vad säger du josephzohn?
Notera vad fint de svarta skridskorna gör sig mot den gula väggen. En vinnande färgkombination.

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

  1. Det blir bara bättre och bättre.
    Först glasskiosken som gör att det ljusnar ...
    Och sen dessa underbara griller.
    Kan tänka mig att dom är från mitten av 1950-talet??
    Vilket fynd!
    Och då menar jag inte bara bandyrören utan även din sambo :-)
    Hon får i min omröstning fem nystan utav fem möjliga!
    Hon kunde ju lika gärna ha kommit hem ett par gamla äggkoppar!!

    Svart mot en gul bakgrund, är det en målning av Picasso??
    "Skridskoismen"??

    SvaraRadera
  2. Misstänkte också 50-talet! Det var iallafall på kepstiden.

    Hade hon kommit hem med äggkoppar så vete fan...

    Picasso!?
    Skridskoismen!?

    Bandy, för helvete, josephzohn!
    Broberg, för helvete!!

    SvaraRadera
  3. Okej då!
    Först kom kubismen, sen dadaismen, sen expre ..ismen och sen bandyismen!!
    Hä ä konsthistori'n hä!

    Och nämnde jag inte helveteismen, men den fanns inte när jag läste konsthistoria, då hade inte han Grodfeldt ännu kommit till makten!!

    SvaraRadera
  4. Jag har för avsikt att slipa skenorna lite och provåka dessa rör.

    Antar att det kommer att bli så kallad "läderåkning"

    SvaraRadera
  5. Låter som en dröm!
    Hoppas att du tar turen på Hällåsen så att jag äntligen får se hur den ser ut ...

    SvaraRadera
  6. Klart det blir på Hällåsen.
    Kan väl för bövelen inte åka på bandyrör i nåt jävla badkar!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.