söndag, november 04, 2007

Något missvisande rubrik

Det däringa bandylaget från Bollnäs.
Träningsspelade mot Tillberga igår.
Egentligen skulle Broberg och Bollnäs mötts.
I fredags. Som vi har gjort i flera års tid nu.
Som sista genrep.
Men dom menade att det var flera spelare som spelade U-19 cup i Edsbyn.
Så det ställdes in.
Så går dom och möter Tillberga istället.
Det kan bara tolkas på ett sätt.
Bollnäs ville vinna och vågade inte möta Broberg.

Läser rubriken till matchreferatet på SF.
"Hedberg sköt sönder Tillberga"
Innan jag läst vidare så misstänker jag ett resultat som 10-2 till Bollnäs där Hedberg gjorde 6 mål. Eller nåt liknande.
Matchen var knallhård och slutade 5-4 till Bollnäs med 3 mål av Hedberg.
Det kanske bara är jag, men jag tycker den rubriken är aningen missvisande.


Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

  1. Vi är två!
    Jag såg den, tänkte direkt stackars Tillberga nu blev minst tvåsiffrigt!

    SvaraRadera
  2. Överens!
    Noterade just att under tiden jag har svarat på din kommentar så har du hunnit kommentera nästa inlägg.

    Vi jobbar samtidigt just nu!

    SvaraRadera
  3. Men inte nu :-)
    För den här missade jag och under tiden har jag hunnit se på fin konst, hitta en pissoir och sen promenera till en närbelägen sylta och få i mig tre öl!
    Men å andra sidan jobbar vi ofta om inte samtidigt men mot samma mål ..

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.