söndag, mars 21, 2010

Det kostar på

Jag har precis lagt iväg en beställning på bläckpatroner till min skrivare. Fem stycken olika sitter det i den rackaren och den varnar för att bläcket börjar sina. Det stör mig lite att jag inte vet hur mycket det faktiskt är kvar när den där varningsrutan dyker upp. Räcker det till en utskrift till eller räcker det till tio? Ungefär som reservtanken på en bil; hur många mil tar vi oss när mätaren är nere på rött?

Det är dyrt med bläck. Nästan en femhundring kostade kalaset. Det är första gången jag köper nya patroner till skrivaren som vi har haft sedan förra julen. Det är väl kanske okej, men när jag tänker efter så har jag inte skrivit ut särskilt mycket. Eller har jag det? Äh, jag vet inte. Men klart är nog att jag lägger mina planer på is, mina planer om att skriva ut mängder av digitala foton till album. Det är troligt att det blir billigare att skicka bilderna på framkallning ändå. Jag ska undersöka saken. Digitala bilder i all ära, men det är något speciellt med att bläddra i ett fotoalbum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.