fredag, juni 01, 2007

Vredens fredag

Vaknade upp i morse och gladdes av solen som tittade in genom persiennerna. Men glädjen över solen förbyttes raskt i vrede när jag sen kom ut till bilen som under natten hade haft påhälsning.

Jahapp, tänkte jag. Båda låsen på framdörrrarna demolerade och dörren på förarsidan sönderbryten. Dock inte så mycket att förövarna tagit sig in i bilen. Och med demolerade lås så gjorde inte heller nyckeln så mycket nytta. Enda vägen in - bakluckan. Tyvärr är detta en omöjlighet utan att larmet går, eftersom larmet känner av när man öppnar dörren på förarsidan, med nyckel.

Klättrade in iallafall, öppnade motorhuven och kopplade bort batteriet så det blev tyst på fanskapet. Bärgningsbilen kom till undsättning och nu står bilen utanför OPEL-verkstan och väntar på vård.

Känns verkligen lägligt det här. Ungefär en vecka tills vi flyttar ifrån det här jävla området, en vecka! Hade dessutom varit lämpligt att ha en bil som hjälpmedel i flytten. Misstänker att alla tankar om att få bilen återställd i månaden juni är grovt önsketänkande. Bilmekaniker är inte kända för att snabba på processen.

Frågan jag ställer mig är; Om man vill in i en bil för att stjäla stereon eller för att stjäla hela bilen, varför knackar man inte en ruta? Istället för att förstöra halva bilen. Och dessutom inte lyckas komma in.

Fy fan. Förbannad. 2000 spänn självrisk, pengar som jag skulle kunna haft betydligt roligare för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.