söndag, augusti 19, 2007

Treo Tamefan

Har noterat att jag var väldigt fyndig där i natt.
Nordman, Bordman, Ostman och så vidare.
Syftade ju naturligtvis på Killinggängets Nordmansketch.

Jo, där var vi ju igår. På Strömmingsleken. Sommarens sista anhalt.
Vid den där scenen. På scenen stod alltså Nordman. Håkan och Mats. Det gamla svenska succebandet, som senare glömdes bort.
Det blev lite av en överraskning för mig måste sägas. De avsikter jag hade med besöket var inte att lyssna på Nordman, inte heller att lyssna på ständiga "husbandet" Rock Tools. Jag tänkte mest dricka en massa öl i öltältet och snacka skit med gamla vänner och annat löst folk.

Men så hörde jag toner som jag kände igen från en svunnen tid. Sköna Nordmanfolkmusiktoner. Och genast mindes jag att dom faktiskt hade några hits där i början på 90-talet, tror jag. Dom rev av sina, fyra kanske, hitlåtar och det var tamefan riktigt bra. Kom på mig själv diggandes flera gånger. Har aldrig uppfattat Nordman som nåt bra, men jävlar, igår tyckte jag det. Bra gjort.

Och nu ska jag dricka treo, tamefan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.