onsdag, oktober 10, 2007

Nytt krig

Precis när undertecknad och dassålågen josephzohn är mitt uppe i att starta ett klisterkrig med den attraktiva gruppen inom bandyförbundet, så förklarar han Falkögat Johansson från Lilla Paris krig med dassålågen och dassålågin som livsstil.

Känner att det här angreppet rör mig också.
Jag vill försvara skithuset.
Jag har börjat min långa väg till fullfjädrad dassålåg och ställer mig helt bakom dassålågin i den här frågan.

Vilken normal människa kan blunda för skithusens uppenbara skönhet? Tänk bara på uttrycket man gärna tar till när man befinner sig i historiskt tyngda byggnader; "tänk om dessa väggar kunde tala".

Just det. Applicerar man det uttrycket när det handlar om gamla utedass...
Just det. Då skulle väggarna berätta skitintressanta historier, vill jag lova.

Men det kan bero på att personen i fråga är från just Vänersborg, där skithusen aldrig riktigt slog igenom. Och när Dass Spotting went Vänersborg, så var det mest intressanta som hittades det som bilden föreställer.

Och då får man faktiskt försöka förstå detta oförstående...

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Ibland är det bäst som du avslutar ditt inlägg med!
    Ibland är det bäst att bara försöka förstå
    Eller som han sa han Lindeman.
    Varför står du, sätt dig.

    Och han Birger Sjöberg har ju egentligen redan förlöjligt Vänersborg tillräckligt!!
    Vem fan vill bo i Lilla Paris när det finns ett stort härligt förfallet Paris???

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.