söndag, november 11, 2007

Bandypremiären

Han josephzohn tjatar om att det är idag den riktiga bandypremiären äger rum.
Men han är ute och cyklar som vanligt.
Den ägde rum i onsdags.
Det kan inte vara en premiär när ett lag redan har spelat två matcher.

Men.
För övriga lag så är det ju premiär idag.
Och där håller jag med dassålågen.
Jag har samma krav!

Varför dessa utspridna omgångar. Hur svårt kan det vara att spela alla matcher samtidigt.
Jag har förståelse för att den TV-sända matchen mellan Vetlanda och Edsbyn sänds på en annan tid.
Det är bara bra, då hinner alla bandysupportrar hem och titta på den också.
Men dom andra matcherna.

13:15 Sirius - Tillberga
14:00 Motala - Vänersborg
16:00 Vetlanda Edsbyn
17:00 Gripen - Falun
17:00 Västerås - Hammarby

Vem fan har hittat på detta och vad är syftet?!
Fem matcher på fyra olika tider?!

Jävla Ramsin!!

Andra bloggar om: , , , ,

10 kommentarer:

  1. Va?
    I onsdags?
    Hade jag ingen aning om :-)

    Jävla Ramsin!
    Jag ger mig fan på att han inte har nån bandyportfölj :-)
    Jävla förbundsnisse, långt ifrån verkligheten, som vanligt!!

    SvaraRadera
  2. Han har ingen portfölj. Ingen riktig i alla fall.

    Fy fan!!

    SvaraRadera
  3. Skandal!
    Hur vet du det?
    Har han kommit ut??
    Eller har du läst det i det rosa??

    SvaraRadera
  4. Det syns på honom och märks på hans utspel att han inte har en portfölj. Då skulle han inte bete sig sådär.

    Därför blev jag så överraskad över att inte du har någon portfölj, du som är en riktig bandyvän.

    SvaraRadera
  5. Varför klockslagen är spridda vet jag inte, men att dagarna är spridda tror jag beror på att man vill ha bandy "ofta".

    SvaraRadera
  6. jansson:
    Man kan aldrig sluta att förvånas över hur bandyvänner uppför sig hahahahaha.
    Och när man som i mitt fall har Kumla som bakgrund är en portfölj för liten, jag måste alltid sova med en packad resväska, snart kommer tiden ifatt även en josephzohn :-)

    lindborg:
    Det är helt okej att man spelar på olika dagar och olika tider, men inte PREMIÄREN.
    Men frågan är om det inte är sponsorerna som styr???

    SvaraRadera
  7. Kumla? Åfan..

    Rör inte bandypremiären!!

    SvaraRadera
  8. Men gärna hörnorna!
    I alla fall Edsbyns :-)

    SvaraRadera
  9. Jo håller med om det mesta. Undrar vad man vann i Bollnäs igår när man spelade så sent som 20.00 en lördag. Kan inte varit många portföljer där svårt få ned en dunk.
    Sen förstår jag inte det där "ofta", för vems intresse? Alla matcher i en omgång skall spelas samtidigt, vad skall vi annars ha matchtavlorna till?

    SvaraRadera
  10. Precis Björn!
    Det är helt absurt egentligen.
    Klart att omgångarna ska vara kompletta.
    Möjligen kan jag tänka mig att man delar omgången i två, hälften av matcherna ena dagen, och resten dagen efter. Men det är absolut den maximala splittringen jag kan godkänna!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.