tisdag, november 13, 2007

Politik igen..

Allas vår favoritcenterpartist....hrmf.
Centerpartist i allafall. Och säkert i allafall sin egen mammas favoritcenterpartist.
Magnus Andersson. Från Bollnäs också. Tror fan det.

Idag har han en imponerande debattartikel i Aftonbladet
.

Det som är imponerande med den är att den till 98% innehåller politiska floskler och grodor. Desperat, desperat.

Bra gjort, som vanligt, Magnus!

Är oerhört trött på denna politik i allmänhet och på Cuf ordföranden i synnerhet. Orkar knappt kommentera.

Här är dock en annan som orkade kommentera.

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

  1. Nån måste ju kommentera också, hyllningskören kan inte få lämnas ostörd!

    SvaraRadera
  2. Efter Federly kommer en ny idiot!
    Solidaritet måste vara att banka alla från Bollnäs ur landet!!

    Efter KDS är nog Centern det värsta ..

    SvaraRadera
  3. björn:
    Kommentera på du, jag läser med nöje.

    mr j: Ett mycket bra exempel på solidaritet.

    SvaraRadera
  4. Jag ska kommentera, Jansson...

    Artikeln i Aftonbladet är helt absurd, nästan så man kan tro att mannen är hjärntvättad totalt! Centern står upp för solidariet, och samtidigt stöder man ett parti som tar avstånd från densam(m)a... Jag, visst är det solidariskt att föra en politik för höginkomsttagare i storstäderna...

    Sen har han totala faktafel, som att det skulle vara vänsterns uppfattning att ekonomisk utveckling står i strid med miljötänkandet. Socialdemokraterna har bland annat genom åren drivit igenom diverse miljöinvesteringsstöd, som exempelvis stöd för förnybara energikällor! För att inte tala om den gröna skatteväxlingen, som gjort det mer lönsamt med miljötänkandet för företag. Bara ett exempel på att miljötänkandet och profit kan förenas är att de inom bilindustrin som är mest miljöutveckalade är också de som visar bäst resultat.

    Alliansregeringen står upp för verklig solidaritet, just det...

    (Sen kan man fundera på en annan sak han skrev också, när han verkade motsätta sig att sjukersättning betalas ut efter lön. Han klagar på att en direktör får mer i sjukersättning än en sjuksköterska. Alla ska få lika, är ingen trygghet vilket författaren påstår. Det gör bara att de med högre lön blir utförsäkrade ur systemet och måste teckna privata inkomstförsäkringar.)

    Nu har jag fått spy galla klart, för detta var den mest idiotiska artikeln jag läst på länge. Ni har nog listat ut att jag inte lade min röst på alliansregeringen...

    SvaraRadera
  5. d h.

    Jag listade ut det när jag läste den andra raden ungefär.

    Du är inne på samma spår som mig och det var just det som slog mig när jag läste artikeln. Den är fullproppad med uppgifter som bygger på osanna fakta. Och det är inte första gången som Magnus Andersson är upphov till liknande skrivelser, även om de flesta brukar förekomma på hans egen blogg. Den bjuder för övrigt ganska god underhållning.

    Jag lade inte direkt heller min röst på alliansen...

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.