söndag, december 02, 2007

Full omgång

Det är väl den första.
Första fulla omgången i Elitserien hittills.
Vad skulle passa bättre än att ta den första segern då?

Visserligen så är matcherna utspridd på en mängd olika tider.
Vår egen match på den ovanliga tiden 18:00.

Idag tänkte jag tippa resultaten igen.


13:15 Vetlanda - Falun
På klassisk bandytid åker Falun idag på sin första förlust. Det är visserligen fortfarande ett aningen stukat Vetlanda, men idag blir det seger med 6-3.

14:00 Motala - Hammarby
Även Motala åker på sin första förlust idag. Hammarby är starkare och vinner med uddamålet, 4-5

16:00 Vänersborg - Sandviken
Vänersborg är visserligen starka hemma och 1 pinne mot Edsbyn är starkt. Men i dagens TV-sända match så blir det för tufft. Sandviken är i gott slag matchen slutar 4-8

17:00 Bollnäs - Gripen
Bollnäs hemma mot seriens sämsta lag kan bara sluta på ett sätt. Hemmaseger med siffrorna 8-3

17:00 Edsbyn- Tillberga
Förra säsongens möte mellan lagen i Edsbyn slutade 17-6 till Edsbyn. Blir nog inte lika mycket idag. Men klar hemmaseger blir det, 11-4.

17:00 Sirius- Västerås
Inte bara att hämta poängen för Västerås trots allt. Seger blir det men inte jättestort. Tror på 2-5.

18:00 Broberg - Villa

Seger nästan ett måste för hemmalaget. Brukar aldrig bli seger när jag tippar seger så därför så tippar jag på oavgjort idag, 5-5.

Låt nystanet rulla!

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

  1. hahahaha nu snor du min 5-5 taktik, jag har tippat 5-5 i VBK:s senaste tre matcher och ...

    Lycka till.
    Ta på dig kalsongerna, kan ta ett tag innan ni kommer igång :-)

    SvaraRadera
  2. Jansson!!!
    Villa är för tillfället ett ganska bra lag.
    Då hjälper inte nån jävla ödmjukhet
    5-5 eller några pepparkakor. Ta
    istället fram Hälsingemodet.
    Det är det ni är bra på, jag känner
    2, det är karlsson "lu" samt Kjell
    Englund.
    Lycka till!!!!

    SvaraRadera
  3. Det naturliga valet Broberg ska ge Arvidsson mardrömmar ikväll igen. Hoppas jag. Själv ska jag jobba:-( och trycka på F5. Hanebo

    SvaraRadera
  4. Anders. Törs man ta Brobergsmössan till jobbet idag? G H

    SvaraRadera
  5. mr j:
    den taktiken verkar ju funka så det kör jag på!

    konsthandlaren:
    Pepparkakor kan räcka långt. Tips brukar alltid bli fel när det är jag som står för dom. Därför satsar jag på ett resultat som inte är helt önskvärt.

    Hanebo:
    Ta på dig Brobergsmössan. Vem vet, Gripen kanske tar sin första seger i eftermiddag. Då är det du som är övertaget!

    SvaraRadera
  6. Han konsthandlarn han har inte fattat våran taktiska tippning, men han lär sig nog han med till slut ...

    Två minuter kvar sen blåser han igång det på Kullen ...
    Huvva, huvva ...
    Har just gått en uppladdningsrunda i Stora Skuggan, förbi Stockholms stadion, det nästan luktade bandy :-)

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.