torsdag, december 06, 2007

Gårdagens skönaste målskytt


Att gårdagens match skulle sluta med segerjubel var inte helt osannolikt på förhand.
Att det blev så stora siffror kanske var mer överraskande.
Det mest överraskande var dock målskytten på Brobergs 2-2 mål.

Anders "Knådis" Rådström är förvisso en gammal storskytt.
Många hörnmål har kommit från den mannens klubba genom åren.
Kruxet är att han slutade för ett antal år sedan och numera är materialare.
Han gjorde comeback ett par år efter att karriären var över.
Det var någon gång i början av nuvarande årtusende.
Broberg hade skadekris och motståndet hette Ljusdal.
"Knådis" fick snöra på sig.
Och givetvis så gjorde han också mål.
Och det var inte på en fast situation.
Det var ett skott utifrån vänsterkanten som borrade sig in.

Igår fick han credit för Brobergs kvitteringsmål.


Det berodde inte på att han i själva verket gjorde målet.
Det beror på en bugg i onlinesystemet.
Men det var kul läsning och många ögonbryn höjdes.
Det korrigerades senare men jag hann med att trycka på PrintScreen.


Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Mycket härligt min älskade kebab house-vän. När möts vi i de slitna träbåsen igen?

    Om inte jag minns helt fel så var målet från mitten av planen och inte från vänsterkanten. Men vad vet jag? Glöggen och stämningen kan ha förvillat minna sinnen.

    Fridens liljor.

    ps. Mycket fin blogg, jag gillar't!

    SvaraRadera
  2. Men hej på dig e engblom!
    Det slitna träbåsens tid känns avlägset just nu. Inte så ofta jag besöker stadens inneställen numera. På annandagen har jag dock planer på att göra det, kanske blir det slitna träbås då.

    Knådis mål kom i vänsterläge. Inte enda ute vid sargen, men väl i lite vänsterläge!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.