lördag, december 01, 2007

Slim Susie

Smala Sussie gick ju på TV igår.
Vet inte hur många gånger jag sett den filmen.
Men det är nog mer än 10 gånger.
Och jag tröttnar tamejfan aldrig på den.
Den är helt briljant.


Speciellt rollfiguren Pölsa som leverar odödliga repliker på löpande band.

" Det här, det är fina killar, arbetarklasskillar. Men nu har dom inget arbete längre. Så nu är dom bara fina killar"

"Jag känner en kille, vet du vad han gör. Han stämplar! Är inne i systemet och grejer. Så ska jag också bli.....lycklig"

Björn Starrin, han som spelar Pölsa i filmen, har också en bandykarriär i Boltic bakom sig. Underbar kille!

Även Kjell Bergqvist som polisen Billy Davidsson har en del sköna dräpare i filmen.
Detta replikskifte mellan Davidsson och rollfiguren Erik är kanon.

Erik: -Du tror väl för fan inte att jag har gjort min egen syrra nånting?!
Davidsson: - Du! Nu ligger du lågt! Det finns till och med folk som mördar sig själva!

Skrattar mig harmynt varje gång jag ser filmen fortfarande. Den är genialisk och den värmländska dialekten gör det inte sämre.

Se den genast om du inte har sett den!

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.