onsdag, januari 16, 2008

Det saknas nåt.


Har faktiskt gjort ett seriöst försök nu.
Ett försök att sluta snusa.
Och det har gått förvånansvärt bra.
Har inte tagit en prilla sedan förra söndagen.
1 ½ vecka alltså, ungefär.

Lite hjälp har jag från den där nikotinfria.
Onico.
De hjälper mycket.
För i min värld så är vanan svårare att bli av med än nikotinberoendet.
Och den goda smaken.
Speciellt efter intagen middag.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är sugen.
Jag är sugen på snus hela tiden.
Känns nästan som att jag skulle vilja äta en dosa, rakt av.
Alltså inte dosan, utan innehållet.

Har haft svårt att få fingarna ur arslet i den här frågan.
Beroende på att jag inte har haft viljan att sluta.
Det ville jag inte nu heller, men ur ekonomisk synvinkel är det klokt beslut.
Det kanske rör sig om 600 kronor i månaden som sparas.
Det jävliga tycker jag är att dessa nikotinfria kostar 28 spänn per dosa.
Hutlöst!!
Vad är det som kostar i dessa?
Är det den lilla påsen?
Eller majsen?
Det kan väl knappast vara tobaksskatt på dessa??
Det där borde staten subventionera för att bidra till att bättra folkhälsan!

Nu ska jag fortsätta att inte snusa ett tag till. Kanske..

Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

  1. GRATTIS
    Fortsätt så, inte ge dig i kast med behovet igen, nej.
    Skall väl också ta ett tag i detta med mitt beroende av snus
    ... men ...
    var när hur är inte bestämt.
    Inte i dag, men snart....

    SvaraRadera
  2. Sådär har jag sagt i några år också.
    Ett tips; gör det bara. Så gjorde jag. Jag bestämde att när den sista dosan i rullen var slut, då var det slut!

    SvaraRadera
  3. Jag säger som han ///björn, sen, senare ska vi alla ta tag i det där, men det är för gott och framför allt för svårt så mitt under bandysäsongen :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag vet.
    Egentligen är det för gott....

    Man kanske skulle...

    SvaraRadera
  5. Med tanke på din otroligt dåliga kommentar på ett annat inlägg så hoppas jag att det går åt h*e för dig hoppas du misslyckas så in i bäng och att du i framtiden måste ha snus i käften dygnet runt.

    Och har du tänkt på att det kanske går sämre för Broberg om du slutar snusar ...
    Hur länge har du hållit upp?
    Hur många poäng har ni tagit under den tiden ...
    Du snusfri och så 0-2 mot Gripen???
    Jag bara undrar finns det nåt samband :-)

    SvaraRadera
  6. Vilken dåliga kommentar? Nu är jag vilse?

    Hmm. Jag brukar vara vidskeplig, men kan det....NÄ.

    Vi avvaktar!

    SvaraRadera
  7. Angående kommentaren.
    Glöm den!

    Avvakta på du :-)
    Men bara så att du vet, jag vet en billig snusaffär :-), Tegnérgatan!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.