torsdag, januari 10, 2008

Humor från Edsbyn

I Edsbyn har man humor.
Tydligen.
Bandyhumor.

Följande vits fick jag berättad via brobergaren i exil, Gulsvart Hanebo.
Han i sin tur hittade den på ett forum.
Ett forum tillhörande ett lag längre västerut än Bollnäs.

- Vad är det för skillnad på en julgris och bollnäsgiffare?
- ??

- Julgrisen slaktas på julaftonen och bollnäsgiffarna på annandag jul!



Ett alternativ är ju också.

- Vad är det för skillnad på en julgris och en bollnäsgiffare?
- Ingen skillnad alls.

Det var mitt spontana svar, när jag själv fick frågan.

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Det där var ärligt talat det bästa skämtet jag har hört?

    Finns det några fler om Bollnäs?

    SvaraRadera
  2. Du den var bra .. Jag som inte ens brukar gå på någon match.

    SvaraRadera
  3. oj, såg nu att det blev ett "?" efter "hört"

    hört.*

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.