onsdag, januari 30, 2008

Nu är det kladdat

En av anledningarna till att jag bloggat dåligt på sistonde är att jag sysselsatt mig med att måla om i köket. Det har ju tagit några dagar men nu är det kladdat och klart.

Den groteska blåa färgen är borta. Ersatt med en ny, fräsch beige nyans.
Har stört mig nåt infernaliskt på föregående färg, av två anledningar.


1: Det var en fruktansvärt ful "pojkrumsblå" färg som inte jag vill ha i mitt kök
2: Föregående ägare av huset verkar ha satt sina småbarn på målningsarbetet. Slarvigt och kladdigt överallt vilket förstås skänkte mig en hel del extrajobb som jag klarat mig bra utan.

Men nu.
Så såg det alltså ut för ett tag sedan.
Nu ser det ut såhär.

Betydligt trevligare.
Nu har vi alltså samma färg i köket och i vardagsrummet. Som jag för övrigt målade om i höstas.
Gissa vilken färg det var där innan?
Ja, just det. Blått. Fast en något ljusare nyans.
Huset är ju blått utvändigt och det känns som att det räcker så.
Anledningen till att vi har valt samma färg i köket och vardagsrummet är att vi så småningom har tänkt att dunka ner en vägg och öppna upp mellan rummen.

Vidare så ska nu hallen målas om. Där blir det grått.
Just nu är väggarna där prydda med en lila färg.
Föregående ägare måste ha gillat den blåa färgskalan...
Ja, just det...

Andra bloggar om: , ,

9 kommentarer:

  1. Ljust och snyggt aer det ut som.
    Alltid kul med nytt å frächt.
    Varför inte gult? ;-) HA
    Haken brukar vara att när man väl börjat så måste man bara fortsätta.
    Allt annat i ens hus ser sunkigt och trist ut.

    SvaraRadera
  2. Precis!
    Men vardagsrummet gjorde jag sent i höstas och tog ju faktikst sedan en liten paus.

    Gör nog samma nu, väntar ett tag med hallen. Sedan bär det ju vidare, uppför trappen och övervåningen. Där uppe ska det byggas en vägg för att göra ett til rum. Måste ju inreda ett barnrum också!

    Fullt upp!

    SvaraRadera
  3. Ser ju oerhört snyggt ut!
    Men jag håller nog med han edsbypojken, varför inte en härligt gult nyans :-)

    Men nu när jag ser och vet om vad du gjort så är du ursäktad att det inte blev mer från det skandalomsusade p19-VM :-)

    Bara så att du vet, jag har färg, jag har penslar och en massa väggar som gärna vill målas om!!
    När kan du??

    SvaraRadera
  4. Javisst blev det fint!
    Men gult gör sig bäst på bandyplan.

    Men hörrö!
    Jag rapporterade live från den där skandalturneringen. Men på en annan sida. SvenskaFans vettö.
    Jag satt där hela dagarna på pressläktaren

    SvaraRadera
  5. F'låt, det missade jag, jag har bara rss på den där tjustkullesidan ... :-)

    Men när kan du??
    Jag fick inget svar??

    SvaraRadera
  6. Måste berömma dig lite Anders. Jag läste alla dina rapporter på Svenskafans. Bra jobbat.
    Själv har jag lagt in ett klickgolv i svart golvkakel-imitation. Funderar nu på gula väggen men...näe.

    SvaraRadera
  7. mr J:
    Det kan nog dröja är jag rädd. Har en del målning kvar här hemma. Vidare så ska det även tapetseras lite. En vägg ska byggas och en vägg ska rivas och ersättas av en bardisk.

    När allt detta är klart är det nog vår och då ska det byggas staket här hemma och sedan är det ju dags att bege sig till skogs, till sommarparadiset, där en del andra byggen väntar. Tak på altanen för att nämna något. Så det dröjer nog innan jag blir ledig.

    hanebo:
    Tack för berömmet!
    Nu syns det ju inte på bilderna, men, jag har ett riktigt klinkergolv! Grått och fint, med golvvärme. I köket och hallen.
    Ska fixa en bild på det.

    Vad du än gör, måla inte väggarna i äckelorange!

    SvaraRadera
  8. Svepskäl och ovilja är nog bland det värsta jag vet ...

    SvaraRadera
  9. Svepskäl??

    Jag ska till hufvudstaden en onsdag i juli, 9:e tror jag.

    Kanske kan slinka emellan med lite målning då?

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.