måndag, mars 31, 2008

En favorit är tillbaka

Jag fortsätter att gå i han josephzohns fotspår.
Nu har han precis gjort mig uppmärksam på att det börjar bli hög tid för glassålågi igen.
Självfallet, det är ju vår, unge herr josephzohn!

Med anledning av detta så vill jag nu uppmärksamma att en av mina absoluta favoriter när det gäller glassålågi är tillbaka. Lakritspucken. Faktiskt kanske det bästa som finns som har med hockey att göra. Lakritspucken har varit saknad i många år nu, vet inte hur många men säkert 15. Kanske. Nu är den tillbaka. Och jansson jublar!


Det fanns en tid då Glacebolaget gjorde ett försök som var relativt lyckat. Man lanserade en ersättare till den svarta pucken, som hette 88 Black. Den var tamefan godare än självaste lakritspucken, men blev dessvärre inte långlivad. Sedermera så kom det även ett dåligt substitut i Nogger Black, men den fick aldrig många stjärnor från mig.

En känsla sa till mig att jag har avhandlat det här ämnet tidigare, i en tidig blogg, som då hette dagbok bara tror jag. Det var väl kanske innan bloggens tid. Jag letade och den som letar skall finna. Följande text är ett utdrag från en dagbok jag skrev torsdagen den 18:e juli 2002. Kl. 10:46.

.."man kan undra hur många år det har passerat förbi sedan GB upphörde med försäljningen av mästerverket ”lakritspuck”. Jag har väntat och jag har väntat att det inför varje sommar skulle komma en ersättare men inte förrän nu har mina behov stillats och GB har fått en upprättelse med ”88 black”. Den är ju sagolik. Saknar ord"...

Nu kanske vi får uppleva en ny storhetstid med Lakritspucken?

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.