tisdag, mars 25, 2008

God fortsättning

Har varit några dagars frånvaro härifrån nu. Av olika anledningar. Den främsta anledningen är dock påsken och dess bestyr. Eller bestyr kan man väl inte kalla det, om man inte känner sig tvingad att äta en jävla massa mat och hälla i sig snapsar stup i kvarten. Och det känner jag mig absolut inte tvingad att göra, det gör jag helt av fri vilja.

Långfredan var den dan som innehöll flest snapsar och det hela började redan vid lunch så den var lång den dagen. Slutade inte förrän en bra bit in på nattkröken. Dessvärre så började påskaftonen alldeles för tidigt och på ett bedrövligt sätt. Tänker inte gå in på det mer i detalj än så, var och en får själv fantisera. Väl på påskaftonskvällen så var det ännu större mängder av mat som skulle passera genom kroppen och även en och annan nubbe.

De två nästföljande dagarna har mest handlat om återhämtning och nu sitter jag här igen, så återhämtad som jag kan bli. Nu lämnar vi påsken och blickar framåt.

Snart är det vår!

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Jag kan livligt föreställa mig påskaftonsinledningen (avd. hur man målar med ord utan att egentligen säga så mycket :-)

    Och apropå mornar som börjar för tidigt... vänta bara. Ni kommer att bli varse!

    morsning //Anna

    SvaraRadera
  2. annahanna:
    Även jag kan LIVLIGT föreställa mig vad du menar...

    Men det är väl skönt att komma upp i ottan och fånga dagen?

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.