tisdag, april 22, 2008

Dagens Cykel

I lördags fyllde jag 25. Idag fick jag presenten. Eller rättare sagt, köpte presenten. Hade redan innan gjort klart för mina familjemedlemmar att ska det vara någon present så får det gärna vara bidrag till en ny cykel. Fick ihop en skaplig sudd med pengar och behövde inte lägga mycket själv. Idag inhandlades den nya tvåhjulingen. En Scott Sportster P5 och ägaren är mycket nöjd med köpet. Har haft den på span.


För knappt 5 lök blev den min, med lite extrautrustning. Jungfrufärden är avklarad och jag har helt klart fått tillbaka min stora cykelpassion. Efter att ha spenderat de senaste åren på en hopfällbar Crescent minicykel så är det en fröjd att cykla på ett "fullblod". Det är nästan som när man som barn hade köpt något nytt. Man vill helst ha cykeln i sängen i natt. Eller iallafall bredvid.

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj. En Sportster till och med! Nu jävlar kommer det att gå undan i Ljusne

    SvaraRadera
  2. En Sportster, just det!
    Det går undan vill jag lova. Var ute och cyklade i en timme tidigare ikväll och det tog inte längre än 45 minuter. Så det går utav helvete!

    SvaraRadera
  3. Oojojoj, en cykel som är snabbare än tiden! Det var som attans!! Cyklar du riktigt länge så kanske du är pappa när du kommer hem?!?!

    SvaraRadera
  4. Trevligt att se att fler unnar sig en cykel när man fyller år. Ett härligt sätt att aktivera kroppen om inte annat.
    Min är betald och på väg (flyg)....
    å jag bara väntar.
    Behöver du en barnstol?
    Cykla då hit så kan du få en eller två om du vill det.

    SvaraRadera
  5. sara:
    Ja, kanske. Men jag tror att jag vill vara med på förlossningen.

    björn:
    Köpte du en sån där liggcykel?

    SvaraRadera
  6. Jupp, har ju en svaghet för fordon och udda sådana.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.