onsdag, april 23, 2008

Dagens Hälsingefotboll

Ända sedan i höstas har det legat i träda. Undantaget den där gången när det blev klart att Tomas "Wally" Wallgren bestämde sig för att hjälpa kommunens representationslag i tvåan, SFF. Men nu börjar det bli dags. Seriepremiären för det blåvita krigarna närmar sig med stormsteg. Och det är ett nytt lag vi får se den här säsongen. Eller, egentligen inte nytt, men annorlunda i mångt och mycket då nästan en hel startelva har svikit klubben. Detta innebär dock goda nyheter för Kapten Karlsson, a.k.a Charlie Bullit, som nu ser sin chans att en gång för alla göra avtryck i klubbens A-lagshistoria. Nu ska han börja sin vandring mot stjärnorna.


Upptäckte för övrigt att webmaster Leif har länkat till denna huvudäktare via TIKENS hemsida. Detta måste anses som hedrande och tydligt är det att det gedigna arbete jag la ner under min tid i den stolta klubben nu betalar sig. Det betalade sig inte så länge jag var där men det betalar sig nu, genom en länk.


Övrigt värt att rapportera är att målkungen Wally, som varit skadad och bara gjort tre träningspass med sin nya klubb, igår gjorde sin matchpremiär. Han behövde 48 minuter på sig för att toffla in sitt första mål för klubben. Antagligen det första i en lång rad av baljor. I Söderhamns FF finns nu nästan en handfull "trönepöjkar". Detta gör förstås att bevakningen av Söderhamn kommer att öka under den här säsongen. Dte blir fler huvudläktare att besöka. Misstänker också att Söderhamns publiksnitt kommer att öka med ett hundratal trönöbor.

2:a maj har Trönö sin premiär. Då kommer undertecknad säkerligen att vara på BB, så det bästa vore om man kunde flytta den matchen till Glysis i Hudiksvall. Bullit, du tar tag i den saken!

Söderhamn har redan haft sin premiär- det blev torsk. Men då var heller inte Wally med.

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Premiär i Hudik? Vet inte om jag fixar det Jansson, den vill vi ju ha hemma...

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om det är för dina insattser som du fick länken, det är väl mer ett sätt att förvissa sig om att du inte skriver nå skit om Trönö IK, serru.
    leif

    SvaraRadera
  3. Äh, det där tror jag inte på! Varför skulle jag skriva skit om Trönö??
    Klart att det är för mina insatser. Snackade med Stefan W idag och han är helt på min sida i den frågan!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.