onsdag, april 09, 2008

I ett helt vanligt fönster

I ett helt vanligt lägenhetsfönster i centrala Ljusne fick jag idag se saker som jag inte trodde fanns norr om Dalälven. Vid en första anblick så ser det inte alls märkvärdigt ut. Den man mest lägger märke till är det fula huset.


Men om man tittar närmare så ser man att det råder hockeyfeber på Ljusne. Supporterprylar från Jönköping ser man inte ofta på mina breddgrader men här har vi både matchtröja, halsduk och vikingahjälm med HV71:s logga. Men i Ljusne bryr man sig inte bara om den pågående finalserien, man ägnar även en tanke åt kvalserien. Det ser man tydliga bevis på i fönstret bredvid där det hänger en Brynäströja.



Eftersom han smålänningen josephzohn igår bjöd på en Brobergsflagga i samarbete med Gromit, så bjussar jag idag på denna detalj.
Finalspelet drar vidare ikväll!

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. Underbart.
    Underbart.
    Jag visste det.
    Jag visste att djupt därinne i hälsingehjärtanen finns kulturen ..
    Wunderbaum!!
    Tack!!

    SvaraRadera
  2. Det kan ju vara nån inflyttad smålänning som bor där...

    Jag känner faktikst ett Håvehjärta på riktigt. Åkerlund heter han.

    SvaraRadera
  3. Då vet du det, att om HV vinner guld så är han värd en stor Pepsi med IS!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.