söndag, april 20, 2008

Japp, våren biter sig fast

Idag är det ett sensationellt vackert vårväder. Har suttit ute i gasset halva dan och det kändes ganska lockande att slänga av sig paltorna och steka på vitköttet en sväng. Men eftter en stunds reflektion så valde jag att bespara alla berörda den potentiella skräckupplevelsen. Satt istället och svettades under min svarta tröja och lattjade lite med kameran. Tog ett nytt självporträtt där kameran täcker större delen av mitt ansikte, vilket kanske kan ses som en service till allmänheten. Visserligen kanske det hade varit ett bättre val att låta kameran skymma min skäggiga haka istället för mina förföriska ögon.


Det är speciellt i dessa situationer när jag sitter och experimenterar med kameran som jag väldigt gärna vill ha en ny. Absolut inget fel på den nuvarande, som är en enormt bra kompaktkamera. Bland de bästa. Men jag VILL HA en systemkamera. VILL HA!

Någon som har några tusingar att låna ut?

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.