måndag, april 21, 2008

Kör sakta när ni passerar mitt hem

Polisen står och skjuter med hårtork på passerande bilar utanför mitt hus. När vi kom och svängde in viftade vi bara undan poliserna som snällt flyttade sig åt sidan. Hur personen i den här bilen klarade sig vet jag inte, men han klarade sig så pass bra att han fick köra därifrån åtminstone. Så det rörde sig knappast om rattfylla.


En sak som slog mig när jag såg dessa två uniformerade herrar var tanken på hur det egentligen är ställt med den svenska poliskåren? Väldigt sällan man ser unga, vältränade poliser, åtminstone på mina breddgrader. Dessa två gentlemen har med råge passerat 50 och verkar ha prioriterat bort den fysiska biten för ett antal år sedan. Hur klarar dessa poliser en våldsam jakt till fots och ett avslutande knytnävsslagsmål? Om det skulle vara nödvändigt. Eller händer sånt bara på film?

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.