måndag, april 07, 2008

Nedräkningen - 21 dagar kvar

21 dagar kvar

Nu är jag officiellt pappa. Eller ja, blivande pappa. Jag har erkänt mitt faderskap. Nu råder inget tvivel. Det gjorde det visserligen inte innan heller. För första gången i mitt liv satte jag idag min fot på socialförvaltningen. Väl där fick vi skriva under en handfull papper varav en av mina underskrifter bevittnades av två utomstående personer. Det var just det som var själva faderskapsbekräftelsen. Så nu är det gjort!

Innan var vi och träffade barnmorskan och tyckte att det var lika bra att passa på att styra upp det där med faderskapet när vi ändå hade satt "bollen i rullning". Och med det menar jag att vi hade fått på Anna kläder och satt henne i rörelse. För det är inte busenkelt längre. Kan det möjligen ha varit sista gången vi träffade barnmorskan? Nästa träff om två veckor kan ligga i farozonen. Men antagligen inte.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.