torsdag, april 03, 2008

Nedräkningen - 25 dagar kvar

25 dagar kvar

Japp, ännu en dag. Natten till idag hände det grejer. Anna väckte mig runt halv 3 och min första tanke i uppvakningsyrseln var att vi skulle åka till BB. Det gjorde vi inte. Men något var det. Ont i ryggen och som någon sorts värkar. Men än så länge är vi bara två i familjen. Ja, plus hund då.

Detta fick mig dock, ännu en gång, att inse att det är omöjligt att förebereda sig mentalt inför den stundande Dagen då det är dags att verkligen åka till förlossningen. Man kan vara hur förberedd som helst när det gäller det materiella och ha BB-väskan packad. Men det som händer i skallen är okänt och främmande. Det blir lite som ett chocktillstånd.

Vi väntar...




Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Du får ta å ligga i lite till ändå innan du är "där", jag har ju den ärofyllda titeln "tvåbarnsfar" :P

    Nä, skämt och sidor. Lycka till, hoppas det kommer gå bra för er.

    SvaraRadera
  2. Jamen, så är du också något äldre än mig. Men det dröjer nog nåt år innan jag kan betitla mig tvåbarnsfar.

    Det ska nog gå bra! Hoppas det är bra med er och den nye familjemedlemmen också!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.