onsdag, april 09, 2008

Ska man behöva vakna upp till detta?

I måndags skådade jag vitsippor på en gräsplätt vid sjukhuset. För min del var det årets första vitsippor och det är alltid ett säkert vårtecken tänkte jag. Men det som mötte mig när jag tittade ut genom fönstret denna onsdagsmorgon i mitten av april visade att man inte ska dra några förhastade vårslutsatser.

Redan igår kväll hade ett litet vitt lager lagt sig på marken och jag anade genast oråd när jag hörde plogbilen utanför tidigt i morse. Nu har vi helt plötsligt en decimeter äcklig och kladdig jävla snö och det vräker ner även nu på morgonen. Det är tamefan så man skulle kunna spy!

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.