tisdag, april 15, 2008

Underbara (katastrofala) musikvideos

Det blir kanske en ny serie av det här också, det finns så mycket att välja bland. Den här videon kommer från det band som varit mitt absoluta favoritband genom min uppväxt. Det band som helt klart gjort störst intryck på mig. Generellt så brukar band inom den här genren inte lägga så mycket krut på musikvideos och speciellt inte när det handlar om mitten på 80-talet. Men frågan är om inte det här eminenta bandet är sämst på det här med att tillverka en musikvideo. Det är så fruktansvärt lågbudgetpräglat att det ser ut som att det är jag själv som knackat ihop videon i Windows Movie Maker. Lågbuddet kan vara snyggt men i det här fallet är det bara lågbudget hela vägen. Men det är kul! Är det katastrofalt eller underbart? Både och, säger jag...

Iron Maiden - Flight of Icarus


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Må vara extrem lågbudget men med en sådan låt är allt förlåtet och glömt!

    SvaraRadera
  2. Ja, låten är en höjdare, men videon är likförbannat underbart katastrofal. Eller katastrofalt underbar...

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.