söndag, juni 01, 2008

Dagens Grader

Osannolikt varmt har det varit idag och är förresten fortfarande.
Översta bilden visar temperaturen i skuggan strax före klockan 17 i eftermiddags.
Bilden under visar temperaturen i skuggan omkring klockan 20 ikväll.
35 respektive 29 grader och jag vete tusan om jag nånsin har varit med om så höga temperaturer så tidigt på sommaren. Nu är det förresten fortfarande 26 grader ute och då är klockan 21.30.

Priset man får betala för detta är att temperaturen inomhus just nu är alldeles för hög för att vara trivsam. Och vad hjälper det att vädra när det är lika varmt ute?

Vad annorlunda det kommer bli när vi halkar tillbaka till 13 grader igen...



Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. Ja, 21 grader var det ute när jag lade mig för att sova vid 24-snåret inatt. Inte illa det! Var detta höjdpunkten den här sommaren?! Ja, det kan man ju fråga sig...

    SvaraRadera
  2. Hej i bloggstiltjen! Man får andra prioriteringar när man fått smått kan jag tro. Grattis förresten! Jag har knappt varit här sedan bebisen kom men kände att jag ville titta förbi nu trots att det är väldigt offseason för bandy.
    Hoppas allt är bra.
    //Anna

    SvaraRadera
  3. hej anna!
    jovisst. andra prioriteringar och alldeles för korta dygn. svårt att få tiden att räcka till med jobb och bäbis. bloggande får finna sig i att bli lite sidsteppat för tillfället. på obestämd framtid.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.