lördag, augusti 23, 2008

Getingar är ett helvete

Det är fantastiskt mycket getingar i sommar. Det brukar pratas om att det är getingsommar hit och dit. Men det tycker jag att jag hör varenda sommar. Först nu har jag reagerat på att det verkligen är mycket getingar. Och de stör mig nåt så förbannat de små satans kräken. Man kan inte sitta i fred utomhus någonstans tamejfan. Efter middagen ikväll dräpte jag fyra stycken små randiga djävlar. Tog en bild på en av dessa. Vid tillfället är den fortfarande vid liv men ligger och vrider sig i plågor efter en smäll av en rullad tidning. Och där fick den ligga. Tills den visade upp intentioner att försöka flyga igen. Då ryckte jag vingarna av fanstyget. Kanske kan tyckas bryskt det här. Men jag hatar getingar. Tvi! Jag blev en gång i min barndom stungen i munnen av en randig djävul och sedan dess förlåter jag aldrig det där släktet.


Men fina färger har dom ju, getingarna...

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.