tisdag, september 30, 2008

En morgon för fotografering

Man brukar säga att en bild säger mer än 1000 ord. I morse var det, tror jag, vinterns första frostmorgon. Det var minusgrader när jag tog mig till bussen. Längs vägen slängde jag några blickar mellan kåkarna ner mot älven och höll på att svimma när jag såg det vackra. En glödande sol på väg upp i horisonten vars strålar letade sig igenom den fuktiga dimman som steg från älvens vatten. Betongbron som en kolsvart siluett i motljuset var till och med vacker den. Och vad har jag att tillgå? En sketen mobilkamera. Jag var väldigt nära att vända tillbaka hemåt, hämta kamera och stativ och sätta mig vid älvkanten och fotografera uppenbarelsen. För i det här fallet säger en bild absolut inte mer än 1000 ord.


Det här är en jävla skitbild och jag blir förbannad när jag tittar på den. Det såg inte ut sådär. Inte i närheten. Tänkte att imorgon. Imorgon tar jag med mig riktiga kameran och smiter iväg tidigare. Men vad säger väderprognosen? Mulet. Regn. Skit också.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.