måndag, september 01, 2008

En ny årstid

Det har blivit höst. I natt lämnade vi sommaren och gick in ännu en härlig årstid. 1:a september.
Och jag tycker tamejfan att det är jäkligt härligt. Med höst alltså. Det blir fina färger och en härlig takhöjd. Alltså utomhus. Och med det menar jag att det blir en härlig luft att andas.

Jag gillar alla årstider. Just nu gillar jag hösten allra bäst. När vi glider in i december och det fortfarande är höst så kan det bli så att jag tröttnar. När det bara är mörkt, slaskigt och allmänt jävligt. Då vill jag ju ha vinter. När jag var yngre hade jag alltid lite höstångest. Det där eskalerade och för några år sedan började höstångesten smyga sig på redan i början på juli. Det var väldigt dumt att gå och oroa sig för hösten under större delen av sommaren. Det där har jag lagt av med nu. Nu känner jag mig helt tillfreds med att det blir höst.

Med hösten kommer bandyn...

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.