lördag, oktober 11, 2008

200 spänn

Folket tvistar om vem som borde pryda de nya, kommande 200 kronorsedlarna. Astrid Lindgren är givetvis mest populär. Följd av Alfred Nobel. Jag har flera funderingar angående det här. För det första undrar jag varför man vill införa fler sedlar? Vi borde sträva åt andra hållet. Mindre kontanthantering torde minska personrånen.

Sen undrar jag varför vissa har röstat på att Zlatan ska vara avbildad på de nya sedlarna? Det är mycket märkligt. Då tycker jag att Henke Larsson skulle kännas mer naturlig. Men en aktiv fotbollsspelare känns inte som ett bra alternativ hursomhelst.

Lill-Babs, Ingemar Stenmark och Björn Borg är andra förslag. Om jag ska säga helt ärligt vem jag vill ha på sedeln så svarar jag; mig själv. Det vore så skönt otippat och överraskande. Och då skulle jag för första gången i mitt liv få komma i kontakt med riktigt mycket pengar.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Nya 200 sedlar känns lika motiverat som "Fru går man". Kanske skulle frun även kunna pryda sedeln så skulle vi kanske kunna spara in lite pengar på designen av pengen.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.