måndag, oktober 20, 2008

Förtroendeuppdrag

Har fått ett förtroendeuppdrag nu på morgonen. Har fått på mitt bord att boka biljetter till Metallicas spelningar i Globen den 7:e och 8:e mars. Det är han bullit som ålagt mig uppdraget och jag hjälper så gärna till. Tänker faktiskt själv hoppa över den här spelningen. Metallica är ett band jag alltid gillat. Fram till förra plattan, St Anger, som jag tyckte var rent ut sagt bedrövligt dålig och där någonstans tappade dom mig. Nu har Metallica hittat rätt spår igen med sitt senaste alster, Death Magnetic, men mitt sug att se dom igen är ändå ganska svalt. I alla fall för tillfället. En ren greatest hitsspelning som senast skulle jag ha dock svårt att motstå.

Nu är det han Karlsson som ska ha biljetter och jag har förvarnat honom. Normalt brukar jag inte ha problem att få tag på biljetter men just med Metallica har jag misslyskats kapitalt två gånger tidigare. I detta nu sitter jag i en kö som, logiskt sett, borde vara lika lång som alla köer in till Globen den 7:e och 8:e mars. Vi håller tummarna.

The Day That Never Comes


Andra bloggar om: , , , , ,

Update: Tyvärr får han karlsson leta biljetter på annat håll och aldrig mer ge mig förtroende i den här frågan. Men jag skyller på Ticnet. Tidigare fungerade det som så att om man loggade in innan ett biljettsläpp av den här kalibern slängdes man ut när klockan närmade sig släpptid. Det gjorde man inte nu. Vilket innebär att jag nog skulle klivit upp vid sju i morse och loggat in. Otur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.