måndag, oktober 20, 2008

I bildarkivet

Sitter och bläddrar runt lite i den ganska stora samlingen digitala bilder jag har här. Det har blivit ett gäng bilder sedan den första digitalkameran införskaffades. I nuläget talar datorn om att det finns 10266 bilder i samlingen. Och jag tror faktiskt att det finns ett helt gäng bilder kvar hemma på faderns hårddisk också. Och en hel del är raderat skulle jag tro.

Rätt kul att kolla på gamla bilder på mig själv. Även om de inte är sådär våldsamt gamla, ännu. Men ändå. Det slår mig att jag faktiskt har åldrats en del. Kolla på den här bilden nedan. Den är tagen den 7:e juni 2003. Klockslaget 16:37.



Jag vet vad ni tänker nu; den killen hade kunnat gå långt. Här sitter jag alltså på en balkong i Ayia Napa, Cypern, med ett vinglas i handen. Vi kan vara tämligen säkra på att det varken är kvällens första eller sista glas. Jag ser riktigt ung och fräsch ut, eller hur? Betydligt mindre skäggig är jag och har betydligt kortare hår än idag. Jag är förresten betydligt mindre hårig överhuvudtaget. Ser också ut att han en ganska trevlig bränna och ganska mycket mindre bagage runt midjan än dagens bistra verklighet.

Jag vet att det här var sista kvällen på den här resan och framtidplanerna vid det här tillfället sträcker sig nog till morgondagens hemfärd och hur vi ska lägga upp festen där hemma när vi har landat. Vi måste ju ut i lilla Söderhamn och vräka oss. Berätta hur jävla härligt vi har haft det nere vid Medelhavet för alla där hemma som fortfarande är vinterbleka, eftersom sommaren knappt startat.

Bilden är alltså endast fem år gammal, lite drygt. Men från den dagen fram till dags dato har det hänt så mycket i mitt liv och med mig personligen så det kan kännas som att det lika gärna är 20 år sedan den bilden togs.

Jag börjar bli skröpplig. Huvva.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.