tisdag, november 25, 2008

Gissa vad - del 1

Han som är en reko kille med finess var först ut. Tätt efter följde Charlie Bullit. Nu trampar jag vidare i samma fotspår. Det handlar kort och gott om gissningslekar. I den förstes lek får man gissa på AIK:are. Nu ska jag inte vara dömande, men det enda positiva med AIK:are är att dom är gula och svarta. I den andres lek ska man gissa på musiker och där leder för närvarande han som tillhandahåller gissningsleken om AIK:are.

I min gissningslek kommer man få gissa på allt mellan himmel och jord. Vad fan som helst kan dyka upp här. Jag kommer likt han Bullit att föra en topplista över poängen och i potten ligger ett hemligt pris. Priset kommer inte att avslöjas förrän tävlingen är avgjord och när den är avgjord vet jag inte ännu. Den får pågå tills jag känner att jag tröttnar. Gissa er trötta, första rätta gissningen renderar i poäng.

I den första avdelningen ska vi bege oss ut i mina farleder och ni ska givetvis gissa bandyspelaren. Frågorna jag vill ha besvarade är vad spelaren heter och vilken klubb han representerade. Rätt svar på dessa ger ett poäng vardera. En extra bonuspoäng får man om man vet vad spelaren hade för smeknamn.



Det här är en ganska tuff start, det är jag medveten om. Men jag är ganska säker på att någon kommer att knipa full pott på den här!

Andra bloggar om: , ,

10 kommentarer:

  1. Jag chansar på Giffarnas ålderman Patrik Larsson, kortet taget tidigt i karriären. Laget är därmed Bollnäs och smeknamnet är väl Fröken Larsson om jag inte missminner mig.

    SvaraRadera
  2. Haha! Nu måste jag nog revidera poängsättningen på den här frågan då det där svaret är klart värt en poäng trots att det är hiskeligt fel. Fel spelare, fel lag, fel smeknamn och vansinnigt mycket fel tidsålder. men du får en stilpoäng för det svaret.

    SvaraRadera
  3. Dåligt med ledtrådar?
    Snygg slips och skrinnar mössa.
    40-tal eller är det äldre?

    SvaraRadera
  4. björn: dåligt med ledtrådar ja. Tidigare än 40-tal då det är 30-tal. Han delar efternamn med en spelare i dagens Falun.

    SvaraRadera
  5. Näe det kan jag inte minnas att du sagt :P Men tack så mycket :)

    SvaraRadera
  6. elin:
    vassego!

    björn: fel, fel, fel

    SvaraRadera
  7. Skulle tro att det är Holger Lysell även kallad "SPIKEN". Han representerade Broberg:s första allsvenska lag om jag inte är helt ute och svävar.

    SvaraRadera
  8. Den var ju enkel, han är ju med i lexikonet ...

    SvaraRadera
  9. Min vänner, vi har fått in ett korrekt svar. Det var Mats som först gav mig det rätta svaret och således får han tre poäng och karlsson får en stilpoäng för sin gissning. Han josephzohn har ju rätt men han är ju lite för sen. Tyvärr

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.