tisdag, november 25, 2008

Hunger Hotell igen

På onsdag släpper Eldkvarn sitt senaste alster Hunger Hotell. En dag jag väntat på länge och mina förväntningar är stora. Det ska bli oerhört spännande. Förra plattan, Svart Blogg, var det bästa Plura åstadkommit på ett antal år och jag har en känsla av att den här kan vara ännu bättre.

Plattan har fått en egen hemsida och jag kan med stor glädje meddela att Plura på nytt har blivit bloggare. Sidan innehåller för övrigt många små filmer. Rekommenderar att ni tittar på filmen i blogginlägget som fått namnet Ljusdal - Stockholm där Plura stannar till och tankar bilen på Statoil i metropolen Söderhamn. Så är det att leva i en liten håla. När en offentlig person besöker staden och dessutom nämner dess namn är lyckan total. Söderhamn är dock smärtsamt frånvarande i bandets turnéplan. Men avkroken Bollnäs finns med av någon anledning. Där har dom väl knappast vett nog att uppskatta Eldkvarn. Sicken tabbe.

Tycker att titelspåret, Hunger Hotell, lovar gott ändå. Här är ett smakprov. Inspelat i nåt skitprogram på teve. Studio Virtanen tror jag att det heter.



Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.