tisdag, november 04, 2008

Hysteri

Allvarligt talat. Är det inte ganska bisarrt att det här är bevakat på det hysteriska sätt som det ändå är? Det är val i den stora staden USA och här i lagomlandet Sverige har vi valhysteri. Det har vi väl egentligen haft i ett års tid men nu kulminerar det. I svensk teve visas det valvakor natten lång. På tre olika kanaler!? Så välbevakat är inte ens vårt eget val och det får mig att fundera.

Jag förstår ärligt talat inte vart den stora fascinationen ligger. De flesta här hemma i Svedala tycks hålla sina tummar för han som heter lika som en mobil huskropp, Barack Obama. Då undrar jag; hur många vet egentligen hur hans politik ser ut? Är det inte egentligen så att de flesta håller på Obama just bara för att han är svart? Åh, det vore väl bra om USA fick sin första svarta president, säger folk till mig.

Jaha? Bara för att han är svart, eller vadå? Då kan väl Carl Lewis få vara president. Han gillar jag. Och han är dessutom bra jävla mycket svartare än Obama.

Nåja, hä bli nog bra dä här!

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.