torsdag, november 27, 2008

Konstig casting

Läste någonstans att det under 2010 kommer en ny filmatisering av Tintin. Det är självaste Steven Spielberg som ligger bakom produktionen. Jag hängde mest upp mig rollbesättningen, som inte är direkt komplett. Men det varkar vara klart att Andy Serkis ska ha en roll. Som Kapten Haddock?! Andy Serkis?? Ni vet, han som spelade Gollum.

Det tyckte jag kändes konstigt. Finns inte en likhet. Det känns som att det måste finnas tusen andra som passar bättre. Jag kommer bara inte på någon nu på rak arm. Som Tintin är ju valet ganska självklart ändå. Det måste ju bli svenska skådisen Olle Sarri. Eller hur?



Kan inte tänka mig annat.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.