måndag, november 17, 2008

Lådhurtsen Helmer

Vi köpte på oss en lådhurts igår. Lådhurtsen Helmer från IKEA, givetvis. Den är i plåt och av allra billigaste sort. Jag roade mig med måttbandet innan vi tog det livsavgörande beslutet och kom fram till att den 69 centimeter höga hurtsen passar precis under bordet. Det blir ju så mycket skräp som man måste ha någonstans att stoppa undan. Så egenligen är det ingen lådhurts utan mer en väldigt sofistikerad papperskorg.

Jag monterade den ikväll och det var inga konstigheter. Hade god hjälp av Stina som hela tiden prejade undan mig med sin gåstol. Hon brydde sig inte nämnvärt om min arbetsyta utan plöjde rakt över utan minsta hänsyn. Nu har jag konstaterat att eftersom hurtsen är i plåt så väsnas den en hel del när man, exempelvis dyngar knäet i den när man sätter sig vid datorn. Inte bra. Har redan gjort det två gånger under den senaste kvarten varav Stina har vaknat en gång. Undra om man kan vaddera den på nåt sätt?



Där står den, plåthögen. Men kolla på kabelhärvan till höger. Varför? Varför är inte allt trådlöst?

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.