lördag, november 15, 2008

Semester

Vi har haft lite semester idag, jag och Anna. Farmor uttryckte en önskan om att få låna sitt barnbarn idag och vi gick såklart med på det. Så vi dumpade henne där i Trönödalen på förmiddagen och reste vidare norrut, mot Hudiksvall som nämnts tidigare. Där flängde vi runt och försökte ägna oss något som kan likna shopping.

Gah! Cravings! och andra liknande ord är vanligt förekommande i shoppingens och modets värld, har jag lärt mig. Cravings vet jag betyder att man ser att plagg som man bara måste ha. Gah, däremot, kan vara ett lite godtyckligt uttryck. Har fattat det så att om man ser ett plagg som bara är så jävla läckert och käckt att man blir klen i benen, då kan man utbrista GAH! På det sättet illustrerar man väldigt effektivt hur jävla snyggt man tycker att plagget i fråga är.

Det blev inte så många av dessa moment idag. Vi kom inte hem helt tomhänta, det gjorde vi absolut inte. Men min egen spegelbild ger mig sällan cravings. Kan få cravings när jag ser ett plagg hänga på en galge, men så fort jag svidat om i provhytten så inser jag med obarmhärtig självklarhet att plagget passade bättre på just galgen. Eller på en skyltdocka.

Men kläder bör man ju ha på sig och så jävlig ser jag ändå inte ut. Jag har faktiskt till och med hört att det finns folk som tycker att jag är rätt trevlig att titta på. Sant. Men GAH? Nää...

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.