tisdag, december 09, 2008

Det drar ihop sig

Uppehållet lider mot sitt slut. Bandyuppehållet alltså. Imorgon är vi igång igen och vi pratar inte om någon mjukstart. Het derbymatch mot Vägverket hemma på Hällåsen väntar. Vägverket, Bollnäs, har inte vunnit en bortamatch på snart två år och jag vill inte uppleva att den sviten får ett slut imorgon. Absolut inte. Men det kan jag inte tro. Jag intalar mig själv att det är en omöjlighet. Skulle det vara så att Bollnäs skulle råka vinna så skulle det förstås främst bero på ren välgörenhet från vår sida.

Väderprognoserna ser lovande ut, några minusgrader och uppehåll. Det bäddar förstås för Sveriges snabbaste lag. Tänkte göra ett försök att piska upp lite derbystämning genom att ta några favoriter i repris. Vitsen här nedan fick jag höra runt jul förra året och den bevisar att det finns viss humor i Edsbyn.

- Vad är det för skillnad på en julgris och bollnäsgiffare?
- ??

- Julgrisen slaktas på julaftonen och bollnäsgiffarna på annandag jul!

Ett alternativt svar finns också, givetvis. Det svaret jag svarade mycket spontant när jag fick vitsen berättad för mig.

- Vad är det för skillnad på en julgris och en bollnäsgiffare?
- Ingen skillnad alls.


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.