torsdag, december 18, 2008

Varför hundväder?

Det är ett jävla slask ute. Det fina vinterlandskapet varade, som väntat, inte särskilt länge. Igår när jag gick hem från jobbet regnade det. Nu vet jag inte, men jag antar att det är precis lika jävla slaskigt nu också. Fruktansvärt deprimerande. Ett problem vid sånt här väglag är om man har hål i skorna. Det hade jag igår. Satt med sjöblöta fötter hela dagen sen. Idag ska jag först och främst ta på mig andra skor men också plocka med mig ett par reservstrumpor.

Och varför kallar man sånt här väder för hundväder? Alla hundägare skriver nog under på att liknande väder är allt annat än hundväder.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.