lördag, januari 17, 2009

Att jobba på lördag

Sitter på jobbet. Tycker att det är skönt att jobba på lördagarna, faktiskt. Arbete på lördagen innebär en ledig dag mitt i veckan i gengäld. I mitt fall betyder det att jag endast arbetar en dag mitt i veckan, eftersom att jag normalt är ledig tre dagar i veckan. Lördagspasset är också kortare då vi bara har öppet till 15. Och kunderna är färre.

Det är så lugnt och skönt här. Vi är 18 stycken som jobbar idag, tror jag. Det innebär mycket luft i våra stora lokaler som normalt inhyser runt 130 knegare. Kanske är det fler till och med. Kaffet smakar i vanlig ordning okej, inte mer. Det hindrar dock inte mig från missbruk. Inte så mycket att göra än att dricka kaffe här idag. Jo, det ringer någon gång ibland också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.