måndag, januari 19, 2009

Chalalala-lala-lala hey-hey-ey

Tittade på Idrottsgalan. När man introducerade Per Gessle som Sveriges främste låtskrivare gick jag i taket. Efter någon sekund såg jag att det inte var Gessle, utan Robert Gustavsson. Förbluffande lik var han i vissa vinklar och miner. Jag har inte mycket till övers för Per Gessle. Kan tycka att några av de gamla låtarna är rätt bra men det han har prånglat ur sig på senare tid är en jävla smörja. Det är bara nödrim hit och dit och alla refränger består av trall. Ungefär som för de flesta band när dom sätter det musikaliska. Skillnaden är att man sedan ska sätta en text, men det skiter Gessle i och lurar en hel generation svenskar. Era lättlurade djävular! Och tjänar feta pengar på det gör han också. Och det är en ren skymf mot alla riktiga band och artister att han innehar publikrekordet på Ullevi. Huvva. Och hur ser han ut sen?

Det roligaste med Gustavssons tolkningar av Gesslelåtarna var att man nästan inte märkte någon skillnad mot originalen. Nästan så att plojtexterna hade mer substans. Och Björn Ranelid, vilken självgod sate han är. Jag gillar inte honom heller. Peter Settman däremot, han gillar jag. Bra jobb!

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Tycker precis likadant ang gessle. såg inte galan men skulle hemskt gärna vilja se gustavsson. Borde väl komma upp på youtube.

    Peter settman är fruktansvärt bra.

    SvaraRadera
  2. Bra att du håller med mig Tomas. Känns viktigt att vi står enade!

    Räkna med att det dyker upp på tuben.

    SvaraRadera
  3. Ja, det tycker jag med. Hur skulle det annars bli??

    Jag gört.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.