måndag, januari 26, 2009

Dagens Höga

Det är dags att betala månadens räkningar. Det flyter på bra, tills jag stöter på elräkningen från Fortum. 5842 svenska kronor! Femtusenåttahundrafyrtiotvå. För två månaders elhandel. Det här är hutlöst. Elräkningen har aldrig ens varit i närheten av dessa summor. Priserna är höga, det vet jag, men det som förvånar är den höga förbrukningen. Vi har under dessa två månader förbrukat en tredjedel av vår beräknade årsförbrukning, 4200 kilowattimmar. Hur är detta möjligt? När jag tänker efter minns jag att det har varit hyggligt kallt under den här perioden. Vi har kört på med lite mer värme än vanligt, speciellt golvvärmen. Men vafan? 5842 riksdaler?! Jag ser hålet i börsen växa. Inte bra.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.