måndag, januari 05, 2009

Jag behöver en ny telefon

Jag har grävt i förrådet och det visar sig att det finns drivor med gamla mobiltelefoner där. Inte så många av de där gamlingarna ville starta men gynnaren på bilden visade sig pålitlig, trots att den legat i sin ensamhet i säkert sex år. Till min stora glädje såg jag att det faktiskt också är min gamla. Nokia 3310 tro jag beteckningen är. Med Arsenal - logga i displayen och allt. Det bästa av allt - telefonen innehåller Snake, tidernas mobilspel. Kände mig lite ringrostig när jag styrde ormen i displayen och insåg snabbt att något nytt rekord blir det inte. Jag kan inte ha gjort mycket annat än spelat Snake när det begav sig. Rekordet på 3300 poäng är fanimej oslagbart. Nästan.

Jag kollade upp vilken ringsignal som var aktiv och det var en goding, Kärlekens Tunga med Eldkvarn. Men vi snackar ju inte Mp3-ljud här direkt. Ett sånt där otäckt blippande. Jag tycker nästan att jag är lite läcker med den här telefonen så jag tror jag behåller den ett tag.

Varför jag rotat fram den? Min nuvarande, som egentligen skulle varit utbytt redan, bestämde sig för att kasta in handduken idag. Den la sig ner och dog efter en tids sjukdom. Jag sörjer inte nämnvärt.

Andra bloggar om: , , ,

11 kommentarer:

  1. Min fick spatt på nyårsaftonoch la sig då ner för att dö i den mörka och kalla gotlandsnatten :)
    När jag skulle köpa en ny hade jag glömt bort att det där med mobiler är rena rama djungeln, kunde inte bestämma mig, kände att ag måste veta lite mer och att jag måste avvakta alla erbjudanden .. innan, så jag gick till Teknikmagasinet och köpte en Samsung för 299 spänn ...
    En helt finessbefriad ... :)
    Vilken telefon ska man välja??
    Tips och råd emmottages alla jämna veckodagar!!!

    SvaraRadera
  2. Åh..snake...nu blev jag sugen...varför finns inte det i min telefon längre??????

    SvaraRadera
  3. mr j:
    Skojar du. Snårskogen har aldrig varit tätare. Jag vet inte sjävl vilken jag ska köpa. Jag vet bara att den inte ska vara så jävla dyr.

    lina:
    Det finns inte kvar nuförtiden eller?? Det borde det göra

    SvaraRadera
  4. Okej, då kan man inte räkna med några goda råd då :))

    SvaraRadera
  5. Njae, jag vet ju inte riktigt vad du har för beov med din telefon. Tala om det så ska jag ge dig tips!

    SvaraRadera
  6. Arsenal? Skärp dig nu Jansson, Manchester United ska de va! ;)

    SvaraRadera
  7. gulsvart:
    Skärp dig nu! Arsenal ska det vara! Har alltid varit och kommer alltid att vara!

    SvaraRadera
  8. Arsenal, Manchester U hahahhahahaha vilka leder serien??

    Telefonen?
    Egentligen använder jag den bara till att ringa och skicka SMS med, Mp3, Radio, kamera .. skeptisk!!
    Prisvärd?
    Sa jag prisvärd!!??

    Arsenal, Manchester U?
    Snart kommer väl någon med Chelsea också :)

    SvaraRadera
  9. Edsbyn leder serien. Snart kommer han karlsson med Chelsea.

    Är du en Nokia eller en SonyEricsson eller nåt annat?

    SvaraRadera
  10. Bästa telefonen som någonsin tillverkats tillsammans med världens bästa lag. Kan knappast bli bättre!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.